Błąd (twoja przeglądarka nie obsługuje technologii flash).

Oferta firmy

Oferujemy profesjonalne usługi w zakresie:

Samochodowe instalacje gazowe

Samochodowe instalacje gazowe LPG obecnie produkowane są w kilku podstawowych systemach.
W zależności od sposobu podawania mieszanki paliwowej do silnika możemy zdecydować się na instalację IV, III, II lub I generacji.

SYSTEMY IV GENERACJI

logo sirocco   logo zenit   logo kme   logo autronic
W nowoczesnych silnikach z wtryskiem wielopunktowym benzyny sterowanie ilością wtryskiwanego paliwa oraz dokładne wyznaczenie początku otwarcia wtryskiwacza benzyny w zależności od fazy otwarcia zaworu ssącego następuje oddzielnie dla każdego cylindra (sekwencyjny wtrysk benzyny).
Obecnie nowo produkowane samochody wyposażane są w OBD, EOBD II (On Board Diagnostic) oraz w sekwencyjny wtrysk benzyny.
Przy adaptacji na zasilanie gazem samochody te wymagają urządzeń działających na takie samej zasadzie jak układ wtrysku benzyny, czyli wtrysków gazu.
Sekwencyjny wtrysk gazu (SGI - Sequential Gas lnjection) jest najlepiej nadającym się do zasilania gazem urządzeniem: Wtryski gazu należą do najbardziej zaawansowanych urządzeń. Klasyfikowane są jako urządzenia III-ej i IV-ej generacji; ich cena jest wyższa niż dla urządzeń tradycyjnych (I-ej i II-ej generacji).
Wtryski gazu wyróżniają się: Gwarantują pełną satysfakcję kierowcy z użytkowania auta zasilanego gazem z systemem SGI.
Wtryski gazu SGI zaleca się montować do samochodów :

SYSTEMY III GENERACJI

Odmienne w działaniu od swych poprzedników systemy wtrysku gazu, zapewniają indywidualne doprowadzenie gazu dla każdego cylindra przed zaworem ssącym (centralne sterowanie dawką gazu); zostały zastąpione przez nowocześniejsze systemy IV generacji.
W instalacji gazowej III generacji gaz podawany jest w sposób ciągły za pośrednictwem dysz wtryskowych bezpośrednio do kolektora ssącego (co eliminuje niekontrolowane wybuchy gazu). Bezpośrednie dostarczanie paliwa (w instalacjach tego typu nie ma miksera) powoduje zachowanie seryjnych parametrów silnika. Za dawkowanie gazu odpowiada sterownik z zaprogramowanymi mapami wtrysku gazu.

SYSTEMY II GENERACJI

logo autronic
Podobne w zasadzie działania do systemów I generacji, istotną różnicą jest ciągła regulacja dawki gazu podawanej do silnika pojazdu podczas jazdy. W tych systemach gaz po odparowaniu w reduktorze (przejściu do fazy lotnej) dostaje się poprzez regulator dawki gazu (attuator) do miksera. Sterowanie ilością podawanego gazu odbywa się za pomocą elektronicznego układu sterującego, który decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej na podstawie odczytu oryginalnych czujników znajdujących się na silniku. Powstała w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje się do kolektora ssącego skąd poprzez zawory ssące dostaje się do cylindra. Systemy te są stosowane w pojazdach wyposażonych w sondę Lambda i katalizator. W pojazdach tych nie wolno stosować systemów I generacji ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora. Instalacja gazowa II generacji może być montowana w samochodach z jedno i wielopunktowym wtryskiem paliwa. Kolektor musi być metalowy i wyposażony w sondę lambda oraz katalizator. W odróżnieniu od instalacji I generacji wyposażono go w elektroniczny system sterujący procesem spalania. Po rozgrzaniu silnika zasilanie automatycznie zmienia się na gazowe.

SYSTEMY I GENERACJI

Proste w budowie i zasadzie działania systemy oparte na mechanicznym, stałowartościowym regulatorze przepływu gazu. W tych systemach gaz w fazie ciekłej ze zbiornika gazu poprzez wielozawór dostaje się do nowoczesnego reduktora- parownika. Po odparowaniu (przejściu do fazy lotnej) gaz dostaje się poprzez ręczny stałowartościowy regulator dawki gazu (register) do miksera. Powstała w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje się do kolektora ssącego skąd poprzez zawory ssące dostaje się do cylindra. Systemy te są stosowane w pojazdach niewyposażonych w sondę Lambda i katalizator- głównie pojazdy gaźnikowe.
Instalacja gazowa I generacji jest prostym systemem zasilania gazem stosowanym we starszych autach z gaźnikiem lub wtryskiem (bez sondy lambda). W skład układu wchodzi reduktor, elektrozawór gazowy otwierający lub zamykający przepływ gazu, elektrozawór benzynowy (w przypadku gaźnika), z centralki, miksera (mieszalnika gazu i powietrza), przewodów oraz zbiornika. W samochodach z wtryskiem przełączenie z benzyny na gaz może odbywać się automatycznie, w gaźnikowych trzeba przełączać ręcznie.

Korzyści

Gaz LPG jest paliwem, którego stosowanie jest bardzo korzystne ekonomicznie. Przemawia za tym stosunek cen 1 litra paliwa LPG do ceny 1 litra benzyny. W wielu krajach Europy, w tym również w Polsce za 1 litr benzyny można kupić od 2 do 3 litrów LPG.
Niewątpliwie korzyści ze stosowania gazu to niski koszt eksploatacji pojazdów, bezpieczeństwo eksploatacji, długa żywotność silnika, możliwość stosowania gazu w każdym rodzaju pojazdów, komfort jazdy, łatwość montażu oraz ekologia - gaz nie zanieczyszcza środowiska. Poza tym samochód z instalacją gazową nadal może być napędzany benzyną. Warto również zwrócić uwagę, że osiągi samochodu (moc, przyspieszenie i prędkość maksymalna) pozostają porównywalne w obu rozwiązaniach. Ekonomiczność stosowania gazu płynnego doceniają nie tylko klienci indywidualni. Instalację gazową zamontowało w swoich samochodach wiele instytucji publicznych - pogotowia ratunkowe czy przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej.
Doskonale zdajemy sobie sprawę z szybkiego rozwoju naszej cywilizacji. Wiemy również o tym, że często za rozwojem idzie zanieczyszczenie środowiska. Jest to niewątpliwie bardzo niekorzystny efekt uboczny tego procesu. Wiele organizacji na całym świecie działa na rzecz wzrostu świadomości ekologii wśród mieszkańców naszej planety.

Nasza firma docenia i popiera wysiłki organizacji ekologicznych zmierzające do zapobiegania dalszej dewastacji środowiska, w którym żyjemy. Zdajemy sobie sprawę, że dzięki wysokiej pozycji jaką wypracowaliśmy przez lata na rynku samochodowych instalacji gazowych możemy mieć duży wkład w ekologię.

Jednym z przejawów naszego pro-ekologicznego stosunku do świata jest fakt, iż samochody przystosowywane przez nas do zasilania LPG spełniają najnowsze europejskie normy emisji spalin EURO 4 i dzięki temu ograniczamy emisją szkodliwych substancji do atmosfery. Mamy też świadomość, że samochody naszych klientów zasilane LPG emituje o około 10% mniej dwutlenku węgla ograniczając w ten sposób coraz groźniejszy ostatnio efekt cieplarniany. Dlatego cieszmy się z faktu, że swoimi działaniami dołączamy się do nieocenionych wysiłków wszystkich tych, którym los naszej planety nie jest obojętny.

LPG (ang. liquefied petroleum gas) to mieszanina propanu - butanu powstałego ze związku węgla i wodoru. Jest paliwem ekologicznym, Stosowanie paliwa gazowego w porównaniu z benzynowym powoduje zdecydowanie niższy poziom emisji toksycznych substancji do atmosfery. Redukcja zanieczyszczeń sięga około:
60% w przypadku tlenku węgla
50% w przypadku węglowodorów i tlenku azotu
10% w przypadku dwutlenku węgla.
Badania przeprowadzane dla różnych typów samochodów pokazują wyraźne zmniejszenie emisji spalin przy zasilaniu gazem w odniesieniu do benzyny przy jednoczesnym zachowaniu porównywalnej dynamiki jazdy. Samochody spełniające na benzynie normy emisji spalin EURO 3, bardzo często na gazie uzyskują wyniki o klasę wyższą np. EURO 4.
Designed by Haiku Studio - tworzenie i pozycjonowanie stron WWW, Poznań 2008 dla
Auto Korbas, ul. Kamienna 14, Wysogotowo, 62-081 Przeźmierowo